Recenzie: Central Park, Guillaume Musso

Dupa o zi de munca, ma relaxez, citind o carte buna. Dupa ce am citit mai multe recenzii si am vazut cat de apreciat este romanul Central Park al lui Guillaume Musso mi-am zis ca trebuie sa-l citesc neaparat. Prima comanda pe Libris. ro a fost acest roman. Pana la acest roman nu am mai citit nimic al acestui autor, dar cu siguranta voi citi de acum inainte.

Cine este Guillaume Musso?

De fiecare data cand descopar un nou autor imi place sa aflu si cateva informatii despre el, asa ca astazi o sa va prezint si putin autorul. Guillaume Musso este un scriitor francez contemporan foarte apreciat, de fapt, este unul dintre cei mai apreciati autori francezi contemporani. Autorul este nascut in 1974 si la varsta de 19 ani a plecat in Statele Unite ale Americii unde s-a indragostit. In urma unui accident grav de masina acesta incepe sa reflecteze la sensul vietii si apoi se apuca de scris. Primul roman Et Apres ( 2004) a avut mare succes si s-a vandut in doua milioane de exemplare, apoi au urmat alte 12 romane de mare succes si doua dintre aceste au fost chiar ecranizate.

Ce mi-a placut sau nu la romanul Central Park!

18519979_1559535104078893_8380875074451766537_n

Alice si Gabriel n-au nicio amintire din noaptea care tocmai s-a incheiat. Cu toate acestea, n-o vor putea uita curand… Alice este o tanara politista frantuzoaica, iar Gabriel este un pianist de jazz american. Nu se cunosc si nu-si amintesc sa se fi intalnit vreodata. Cei doi se trezesc la 8 dimineata pe o banca din Central Park, New York, legati cu catuse unul de altul, in conditiile in care, cu o noapte inainte, Alice a fost cu prietenele ei la o petrecere pe Champs-Elysees, iar Gabriel a cantat la pian intr-un club din Dublin. Si, daca pana acum nu aveau suficiente motive sa se alarmeze, Alice are camasa patata de sange si din arma ei lipseste un glont. Nu au alta solutie decat sa afle ce s-a intamplat, iar ceea ce vor descoperi le va afecta vietile pentru totdeauna.

Din cate citisem eram pregatit pentru un adevarat roman-thriller, dar nu a fost chiar thriller, da, a avut cateva scene de se zburlea parul pe ceafa, dar nu cine stie ce. Mi-a placut romanul, a avut o actiune care m-a facut sa vreau sa aflu mai repede ce se petrece. Actiunea romanului Central Park se petrece atat in prezent cat si in trecut. Relatarile sau mai bine spus amintirile lui Alice ne prezinta un caz terifiant cu un criminal in serie, si nu orice fel de criminal, ci unul caruia ii face placere sa ucida femei folosindu-se de ciorapii ultimei victime. La aceste scene m-au trecut fiorii si mai ales atunci cand Alice isi aminteste cat de aproape a fost sa fie omorata de acest criminal. Finalul m-a surpins, credeam ca se va termina altfel 🙂

Alice se trezeste legata cu catuse de un tanar, intr-un parc. Nu-si aminteste ce s-a intamplat noaptea trecuta. Isi da seama ca are un pistol din care lipseste un glont si camasa ii este patata de sange. Este confuza. Desi, nu-si aminteste ce s-a intamplat, instinctele de politista o fac sa revina la realitate si il trezeste pe barbatul de langa ea. Nici acesta nu-si aminteste cum a ajuns acolo cu ea. Neavand incotro si fiind convinsa ca este in Franta, desi tanarul spusese ca el petrecuse noaptea intr-un bar din Dublin, decid ca trebuie sa colaboreze si sa afle ce li s-a intamplat. Pleaca impreuna din parc si in oras realizeaza ca parcul era Central Park din New York. Acest fapt ii descumpaneste pe amandoi, dar Alice isi revine repede si il anunta pe Gabriel ca trebuie sa faca rost de un telefon ca sa-si sune un amic.

Acestia fura telefonul unui pustiu si Alice reuseste sa ia legatura cu partenerul ei Seymour. Acesta o ajuta sa ajunga la o cunostinta de-a lui ca sa le desfaca catusele, dar pentru a ajunge la tipa, Alice si Gabriel sunt nevoiti sa fure o masina. Reusesc sa-si scoata catusele, dar imediat realizeaza ca o masina de politie ii urmarea, multumita faptului ca Gabriel pastrase telefonul pustiului. Reusesc sa scape de masina de politie si incep o serie de investigatii pentru rezolvarea misterului din Central Park.

Alice descopera ca Gabriel nu este de fapt un cantaret de jazz si cand il confrunta acesta ii spune ca este de fapt agent special FBI si investigheaza cazul criminalului in serie, deoarece acesta facuse 2 victime si aici in SUA in acelasi mod: strangularea victimei cu ciorapii ultimei victime. Acest lucru o sperie si o panicheaza pe Alice, pentru ca ea era sigura ca Vaughn ( criminalul in serie) era mort. Dar, daca nu era mort si Gabriel avea dreptate? O mintise tatal ei si de ce? Oare ce se intampla, de fapt, nu mai avea incredere decat in partenerul ei Seymour, dar si acesta o mintise in legatura cu cine conducea masina ei in ultima seara dinainte sa se trezeasca in Central Park. Ce se intampla?

18485919_1559535087412228_2302121488133090899_n

Alice si Gabriel au parte de actiune la cote maxime si care bineinteles, m-au tinut cu nervii intinsi pe tot parcursul cartii. Mi-a placut romanul, dar dupa atata actiune intensa as fi preferat un alt sfarsit mai dramatic 😀 Oare e de vina faptul ca sunt barbat si nu prea apreciez partea romantica? Se poate, dar va spun sincer ca merita citit acest roman.

Eu deja am pus ochii pe un alt roman al autorului Guillaume Musso.

Voi ce ati citit de acest autor? Ce carte/carti imi recomandati sa citesc?

Anunțuri