Shantaram, de Gregory David Roberts – Recenzie

In urma cu cateva saptamani, manat de curiozitate mi-am achizitionat Shantaram, de Gregory David Roberts de la Editura All. Am citit foarte multe recenzii despre acest roman si, desi ma speria gandul unui numar atat de mare de pagini, nu am putut sa rezist tentatiei de a citi cartea. Dupa nenumaratele recenzii citite stiam despre ce este vorba in roman, dar citindu-l mi-am dat seama ca este mult mai frumos, mai captivant si plin de aventuri. Pur si simplu, pe parcursul lecturii am trait intr-o lume fascinanta unde rasturnarile de situatie sunt la tot pasul. Desi, pare o carte foarte bogata in pagini, sa stiti ca se citeste foarte usor si odata ce intrati in ,,poveste,, nu veti mai reusi sa va desprindeti de ea, pana la finalul cartii. Este o carte pe care v-o recomand cu incredere.

tn1_shantaram-2016-c1_1

Format carte: 15 x 22.5
Numar pagini: 900
Culoare interior: alb negru
Data publicatie: 01.12.2016
Colectie: Shantaram si Umbra muntelui

Romanul este de fapt povestea autobiografica a autorului, un fost puscarias care nu a suportat pedeapsa de 19 ani de inchisoare si a evadat, dar a si fugit din tara sa. Drumurile l-au purtat in India, Bombay, unde si-a gasit alinare si curaj sa mearga mai departe. In calatoria sa Lin ajunge sa cunoasca foarte multa lume: prostituate, mafioti, indieni adevarati si expatriati, soldati, actori, etc insa cel mai bun prieten al sau devine chiar ghidul care il ajuta din prima zi in care ajunge in Bombay, Prabaker. Datorita lui Prabaker, Lin reuseste sa patrunda intr-o lume periculoasa si este inconjurat de mafioti. Chiar seful bandei mafiote, Khander Khan ii cumpara libertatea de la autoritatile indiene si ii devine mentor. In acelasi timp eroul traieste o poveste de dragoste, desi cam trista, este destul de frumoasa. Noua lui viata in aceasta tara straina este plina de evenmente si trairi, aici are parte de iubire, ura, onoare, tradare, prietenie alaturi de oameni pe care abia ii cunoaste.

Avand un trecut destul de intunecat si tumultos, Lin reuseste sa se integreze perfect in aceasta lume periculoasa, reusind sa castige respectul tuturor, atata a celor din clasele de jos cat si a celor din inalta societate. Este un barbat plin de curaj si loial, intrand intr-un razboi care nu-i apartine acesta isi pune viata in primejdie si nu se stie daca va reusi sa iasa din aceasta incercare cu bine. Momentele de tensiune, iubire si tradare face ca aceast roman sa ne tina cu sufletul la gura pana la final.

Ce se intampla cu Lin si povestea lui in India, Bombay  va las pe voi sa aflati din cartea Shantaram, de Gregory David Roberts pe care o gasiti la Editura All la pret mic. Eu abia astept sa imi achizitionez si continuarea acestui roman, stiti ca are si o continuare ,nu? Da, acesta este romanul Umbra Muntelui, de Gregory David Roberts.

„Un roman amplu, inteligent, plin de personaje vibrante. Dar Bombay-ul în sine este cel mai puternic personaj din «Shantaram», iar dragostea lui Roberts pentru India și pentru oamenii ei este cât se poate de evidentă.” – The Washington Post

„«Shantaram» e o adevarată epopee. O poveste uriașă, copleșitoare și irezistibilă.” – The Seattle Times

Anunțuri

10 gânduri despre “Shantaram, de Gregory David Roberts – Recenzie